Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. OK
Mamy nadzieje, że odpowiedzi na poniższe pytania będą dla Państwa bardzo przydatne.
Czy muszę podpisywać umowę pośrednictwa z ALA.PL Nieruchomości?
Obowiązek podpisywania umowy został na nas nałożony przez polskie prawo – ustawę o gospodarce nieruchomościami. Wymagają tego także Standardy Zawodowe pośredników w obrocie nieruchomościami. Uważamy jednak, że pisemna forma umowy jest korzystna zarówno dla klientów jaki i dla biura nieruchomości, ponieważ precyzuje prawa i obowiązki każdej ze stron.
Jakie dokumenty są potrzebne gdy chcę zgłosić nieruchomość do pośrednictwa?
Dokument potwierdzający prawo własność do nieruchomości (np.: odpis z księgi wieczystej, akt notarialny, postanowienie sądu o nabyciu spadku, przydział lokalu ze spółdzielni mieszkaniowej), pełnomocnictwo, jeżeli osoba zgłaszająca nieruchomość do pośrednictwa nie jest właścicielem oraz dowód osobisty. W przypadku działek dodatkowo wypis z rejestru gruntów, odbitka z mapy ewidencyjnej, zaświadczenie z gminy o przeznaczeniu nieruchomości w MPZP. W przypadku domów i lokali przydatna będzie wszelaka dokumentacja techniczna.
Chcę kupić mieszkanie, czy muszę płacić prowizję za udostępnione mi adresy mieszkań?
Absolutnie nie! Prowizja płacona jest w momencie podpisania umowy kupna – sprzedaży. Radzimy unikać biur nieruchomości, które każą sobie płacić za „adresy”. Często przekazana lista za opłatą jest nieaktualna bądź zawiera fikcyjne dane.
Czy biuro nieruchomości ALA.PL sprawdza dokumenty przed zawarciem transakcji?
Bezpieczeństwo naszych klientów to nasz priorytet! Już na etapie przyjmowania oferty do biura nieruchomości dokładnie sprawdzany jest stan prawny nieruchomości, klient informowany jest jakie dokumenty musi jeszcze dostarczyć lub jakie dokumenty musi uaktualnić. Przed podpisaniem umowy przedwstępnej sprzedaży następuje kolejna weryfikacja dokumentów, po czym komplet dokumentów przekazywany jest do notariusza przygotowującego umowę.
Jakie są koszty zakupu nieruchomości? 1. Podatek od czynności cywilno-prawnych (tzw. PCC) w wysokości 2% wartości transakcji.
2. Taksa notarialna plus podatek VAT i opłaty za wypisy z aktu notarialnego plus podatek VAT.
3. Opłaty sądowe za wpis własności do księgi wieczystej.
4. W przypadku zakupu kredytowanego dodatkowo opłata za wpis hipoteczny (należy również pamiętać o zapłaceniu podatku PCC od ustanowienia hipoteki).
5. Prowizja za usługę pośrednictwa.
Ile kosztuje usługa pośrednictwa?
Za pośrednictwo w przypadku sprzedaży pobieramy prowizję 3% wartości nieruchomości plus VAT , oraz 100% jednomiesięcznego wynagrodzenia plus VAT w przypadku wynajmu lokalu. W przypadku niektórych nieruchomości istnieje możliwość negocjacji.